Radio

Bilen ringer selv etter hjelp

Hyundai introduserer i disse dager et system som blant annet kan ringe etter hjelp hvis en bilf?rer f?r et illebefinnende eller ikke er i stand til ? f.eks. ringe n?dtelefon selv. Systemet heter BlueLink og er et avansert telecom-system for kommunikasjon mellom kontoret, hjemmet, mobiltelefon og bilen. BlueLink presenteres p? CES messen i Las Vegas 6.-9. januar.
Stemmeaktivering gj?r at bilistens kommunikasjonsbehov kan h?ndteres p? en tryggere m?te ogs? i bilen. BlueLink har innebygget GPS og mer enn 30 andre funksjoner som f.eks fjernstart av bilen, lokalisering for sosiale nettverk og sporingsteknologi med mulighet til ? sjekke hvor og hvordan bilen kj?res n?r den l?nes ut.
– For Hyundai er slike systemer et virkemiddel for ? v?re en ledende akt?r i bilbransjen, sier Morten Brusletto, PR-manager hos Hyundai i Norge.
BlueLink vil f?rst bli tilgjengelig i U.S.A senere i ?r i Sonata (i40 i Europa) og s? i Veloster sportscoupe. Etterhvert vil systemet ogs? introduseres i andre land.
Les mer om Hyundais deltagelse p? 2011 CES messen i Las Vegas 6.-9. januar i vedlagte pressemelding.
Hyundai Motor Company i Korea er verdens fjerde st?rste bilprodusent med ca 75.000 ansatte. Hyundai er representert i 193 land med ca 6.000 forhandlere. I Norge har selskapet ca. 65 forhandlere og har solgt over 70.000 biler siden merket kom til landet i 1992.

1000

Similar Posts