Ny reklamefilm for TINE Ekte Hvit Geitost

Etter mange ?r med hard jobbing fra store deler av TINE lanserte vi i september nyheten TINE Ekte Hvit Geitost. I dag er det premiere p? reklamefilmen som skal vises p? TV utover h?sten.
? Arbeidet med ? utvikle osten startet for godt over to ?r siden. Vi har brukt lang tid p?
? utvikle resepten, og har kommet frem til en smak og konsistens som vi mener
vil appellere til den norske forbruker, sier merkevaresjef Sabina Sahitovic.
Osten er ystet p? 100 prosent geitemelk, og har en mild, lett syrlig og aromatisk smak
der geitemelken bidrar til et forsiktig smaksmessig s?rpreg. Konsistensen er fast, og osten er lett ? skive opp med osteh?vel.
Norsk geit p? emballasjen
Ingenting er etterlatt til tilfeldighetene med denne geitosten, hvor til og med emballasjen er et resultat av geiteb?ndenes flotte innsats.
? Geita som er avbildet p? emballasjen er resultatet av en intern rekrutteringskampanje der vi ba alle TINEs geiteb?nder sende oss et bilde av deres mest sjarmerende geit. Etter mange utrolig artige bilder og en vanskelig utvelgelsesprosess falt valget p? geita fra Lofoten som stolt pryder forpakningen i dag. Reklamefilmen er ogs? en feiring av den flotte norske geita, som beiter ute i norsk natur og produserer melk det blir fantastisk god ost av, sier Sahitovic.
Mildere smak
Geitemelk har tidligere blitt beskrevet til ? ha en stram og harsk smak. ?rsaken har v?rt
h?yt innhold av frie fettsyrer. I l?pet av de siste ?tte ?rene har imidlertid geiteb?ndene
lyktes med ? redusere innholdet av frie fettsyrer med to tredjedeler – en
formidabel bedring.
? Dette har skjedd gjennom bevisst avlsarbeid, samtidig som bedre kunnskap om riktig fôring og god helsetilstand hos geitene ogs? har v?rt en viktig faktor. Innholdet av frie fettsyrer i geitemelken er n? s? lav at den er blitt sv?rt mild i smaken. Det gjenspeiler seg selvf?lgelig ogs? i produktene, sier Sahitovic.
TINE Ekte Hvit Geitost ystes p? to anlegg, ?rsta og Storsteinnes, f?r den porsjonspakkes p? Klepp. Det er for tiden Storsteinnes som yster osten, da det er mest tilgjengelig geitemelk i dette omr?det.
N? er det opp til forbrukerne
Flere av butikkjedene har tatt godt imot geitosten, s? n? gjenst?r det ? se hva forbrukerne mener om den.
? I de kommende ukene kommer mange butikker til ? ha smakspr?ver av osten, og forh?pentligvis
vil reklamefilmen bidra til at mange ?nsker ? pr?ve osten. Vi har som m?lsetning
? selge omtrent 70 tonn f?rste rullerende ?r, sier Sahitovic.
TINE er en ledende, norsk merkevareleverand?r som daglig leverer produkter over hele Norge. 13 000 b?nder p? 10 000 g?rdsbruk er fundamentet for TINEs forretningsdrift. Hver dag lager vi produkter med lidenskap og kj?rlighet til tradisjoner bygget gjennom mange ?r p? en rekke meierier i landet v?rt.521000

Authors

Related posts

Top